Individuální poradenství v oblasti výživy
a zdravého životního stylu

 

Jak to vidím já ...

O tom, jak správně, spolehlivě a zdravě hubnout se napsaly spousty článků, popsaly se spousty papírů, lidmi fundovanými, laiky z široké veřejnosti, i slavných lidí oslavujících jen tu svou správnou dietu. Pokusím se Vám nastínit svůj pohled na v současné době tolik komentované téma.
 

Podle mého se dá vše shrnout do následujícího:

  • Netrapte se hlady, protože když hladovíte zhubnete pouze ze svalové hmoty a zůstanou Vám viset ošklivé tuky. Vždy musíte mít na mysli, že 1kg tuku je na objemu dvakrát více než 1kg svalů. Aby tělo nehladovělo dosáhnete pravidelným rozložením jídla do celého dne. Úspěch spočívá v tom, že toho sice za celý den sníte málo, ale jíte pořád. Jídelniček by se měl skládat z 6 jídel rozložených rovnoměrně do celého dne.
     
  • Jezte jenom to správné jídlo. Zejména vyřaďte to, co víme všichni - s dortíky, buchtami a špekem nezhubnete. Naučte se zjišťovat a všímat si, co vlastně je v jídle, které jíte. Všímejte si údajů o energii, bílkovinách, tucích, sacharidech a cukrech. Postupně přijdete na to, co ze svého jídelničku vyřadíte a co naopak zařadíte. Je velmi důležité přizpůsobit tomu ledničku a požádat o podporu všech členů Vaší domácnosti.
     
  • Dodržujte pitný režim – důležité je vypít alespoň 3 litry tekutin denně. V hubnoucí fázi nepijete žádné sladké limonády, džusy, čaje, pouze čistou, nejlépe neperlivou vodu. Zapomeňte na alkohol, pivo, kávu !
     
  • Nejdůležitější na celém úspěchu je mít to správné znaménko mezi Vašim energetickým příjmem v potravě celého dne a výdejem. Je zřejmé, že pokud bude energetický příjem větší než výdej, nemůžete čekat, že se Vaše váha nebude zvyšovat a bude klesat. Najděte si správný poměr mezi příjmem ve Vaší stravě a výdejem v pohybu, který si vyberete a bude Vás bavit.
     

Nemůžete si myslet, že vše půjde dobře, když:

  • Celý den hladovíte a večer se dojíte - hladovění delší 3hodin Vám zabrzdí metabolismus a tělo začne šetřit energii / tuky /, to znamená, že první jídlo, které sníte po hladovění půjde automaticky do tuků !
     
  • Jíte ovoce místo zeleniny - ovoce není dietní, ovoce obsahuje hlavně cukr a to fruktózu, která jde do tuků IHNED ! Vyjímku tvoří doba cca do 20 min. po tréninku kdy můžete ovoce pro regeneraci svalů !
     
  • Pijete energeticky silné nápoje, coca-cola, džusy, pivo – zkuste se podívat, kolik je v tom energie !
     
  • Mlsáte, zobete – když si spočítáte, kolik toho za den namlsáte, hned toho necháte !
     

Pokud jsou Vám tyto informace již dávno známy, nejsou ničím novým, Vy se tímto řídíte a přesto je ručička hmotnosti na jiném čísle, než by jste si představovali, pak Vám pomohu ke změně stravovacích návyků, které povedou k úbytkům Vaší váhy, k celkové změně ke zdravému životnímu stylu včetně zvolení té správné pohybové aktivity pro Vás.
 

 

Výpočet BMI

Jedním ze způsobů, jak zjistit, jak jste na tom se svou váhou, je spočítat si svůj Body Mas Index.

Podle toho, jaká hodnota vám vyjde můžete pak zjistit, do které kategorie spadáte a vyvodit z toho, pokud možno, nějaké důsledky.

     Hmotnost:    (kg)
     Výška:    (cm)
     BMI:  
Normální váha
18 - 24,9
Nadváha
25 - 29,9
Obezita
30 - 34,9
Velká obezita
35 - 39,9